Divná doba – řítíme se do záhuby?

Poslední dobou se mi stává, že většina kolegů je poněkud smutných, nevrlých a bez energie. Asi je to způsobeno neustávající krizí, permanentním hašteření politiků a jaksi stále trvajícímu trendu ve formě požadavku na slevu nebo tvorby minimální ceny za svou práci.

Pojďme s tím bojovat! Pamatuji si krásné doby, kdy agentury vymýšleli a realizovali dobré kampaně, akce a produkty. Byli jsme nadšeni a klienti byli velkorysí. Docházelo k symbióze a vzájemnému porozumění a spolupráce trvala delší dobu. Dnešní doba produkuje naštvanost v ryzí podobě, protože si to způsobujeme sami. Klienti tendrují každou kravinu, nejlépe tím osloví alespoň 5 firem, které v dobré víře připravují nabídku. Většinou je na tendr minimálně času, i když klient o aktivitě ví aspoň půl roku dopředu, ale došlo asi ke komunikačnímu šumu mezi asistentkou a juniorem a tudíž se agentura bude muset přetrhnout, aby vše odevzdala včas. Následuje odmlčení klienta a po několika týdnech dojde k zveřejnění výsledků. V lepším případě vítězná agentura svou zakázku realizuje, v horším případě zjistí, že si to klient rozmyslí a nic realizovat nebude, protože už nemá rozpočet. No a je to ještě jedna varianta a to, že většina agentur byla využita a byla jen do počtu. Trochu nám to zavání chováním některých politiků a podnikatelských skupin. Že by inspirace od vládnoucí třídy?

Je to trochu schizofrenní, určitě jste se s tím již setkali. Tento stav trvá již nějakou dobu, ale před 10 lety to tak nebylo. A tak si říkám: Nebudeme brečet a postavíme se mladým ambiciózním juniorům, kteří v marketingu jsou pár měsíců, ale už přesně vědí co a jak. Budeme naslouchat jejich nesmyslným požadavkům, protože jim to zřejmě zadal nadřízený a oni jsou tak přemotivovaní, že to ještě znásobili, aby ukázali, že si svou židli zaslouží.

Divná doba, že?

Poďme s tím něco udělat! Vraťme do politiky i podnikání slušnost, respekt a úctu.